19. januar 2019

af Claus Rasmussen.

ESF3 var endt i B-rækken og tog imod Evans 4. Holdet bestod af: 1. Bræt: Henrik Krüger, 2. Bræt: Claus Rasmussen, 3. Bræt: Jørgen Tranberg og på 4. bræt: Tolga Us, der havde debut. Vi var favorit med en forventet score på 2,33 – 1,67.

Det var igen Jørgen, der var hurtig til at afslutte sit parti med sin 4. gevinst i lige så mange opgør, Henrik spillede også et godt parti og vandt, kort efter sluttede Tolga sit parti flot af og bragte os foran 3 – 0, flot spillet, alle tre 😊. Jeg sad tilbage og kæmpede længe bagud med en kvalitet, jeg fik dog skabt balance i partiet og til sidst også et halv point.

Resultat: ESF3 – Evans4 3,5-0,5

19. januar 2019

Klubturneringen

Der blev tirsdag spillet tre partier, i klubturneringen.

Mest bemærkelsesværdigt var Stevens gevinst over Torsten.

Se grupper og resultater.

Grp.Hvid SortRes.
MTorsten Lindestrøm-Steven Jessen0 - 1
MLars Husum-Jesper Lahn Rasmussen1 - 0
B2Ewald Munksgaard-Joel Nødskov Christensen½ - ½

16. januar 2019

Holdturneringen

I Mesterrække 2 vandt Esbjerg Skakforenings 2. hold for 3. gang i træk med 4½-3½. Denne gang over Nr. Snede.

Bent Rømer Radoor, Lars Husum og Jesper Lahn Rasmussen vandt, Steven Jessen, Michael T. Rozenfeld og Jens Kr. Pedersen spillede remis medens Hans Viborg og Jørgen Tranberg Jensen tabte.

Jesper Lahn Rasmussen er holdets topscorer med 4/4.

5. runde spilles på hjemmebane søndag den 27. januar kl. 12, hvor modstanderen er topholdet fra Gråsten.

16. januar 2019

af Torsten Lindestrøm.

Esbjerg Skakforenings 1. hold vandt for fjerde gang i streg i skakkens 2. division, da holdet mødte Evans 2 fra Vejle. Det blev en sikker sejr på 6½-1½.

For Skakforeningen vandt Hans Buus Pedersen, Owe W. Hartvig, Lars Wilton, Ole Bønnelykke og Henrik Tranberg Jensen, mens Torsten Lindestrøm, Iver Poulsen og Ingolf Nicolajsen alle spillede remis. Topscorer for holdet er Ole Bønnelykke og Henrik Tranberg Jensen, der begge har vundet 4 partier.

I øvrigt har holdet slet ingen partier tabt ud af de 32 partier, der indtil nu er spillet. I de 4 første runder har holdet hver gang scoret over den forventede score, og alle spillere på holdet har scoret over forventet. En meget stabil præstation, der lover godt for de resterende 3 runder.

Esbjerg Skakforening fører fortsat divisionen knebent foran Springeren fra Kolding. Afstanden er dog kun ½ point, så alt tyder på at oprykningen til 1. division skal afgøres i det indbyrdes opgør i 6. runde den 24. februar, hvor vi spiller på hjemmebane.

5. runde spilles på hjemmebane søndag den 27. januar kl. 12, hvor Silkeborg er modstanderen.

8. januar 2019

Klub- og holdskak

3. klubturnering er nu klar. Se grupperne.

2. hold - Mesterrække 2: Gråsten har, med henvisning til reglementets afstandsregler, ønsket at flytte ESF2-Gråsten1 fra tirsdag d. 29. januar kl. 19:00 til søndag d. 27. januar kl. 12:00.

3. hold - B-række 1: På baggrund af resultaterne i forrunden i efteråret er 3. holdet endt i B-række 1, her i foråret. Kampdatoer bliver tirsdag d. 15/1, tirsdag d. 29/1 samt mandag d. 11/3. Se skema m.m. her.

Kampflytningen, samt B-rækkens spilledatoer påvirker 3. klubturnering en del - specielt de to tirsdage, hvor 3. holdet spiller hjemmekampe. Programmet er derfor ændret således, at alle bortset fra 3. holdets spillere spille 2. runde i klubturneringen d. 15/1. 3. holdets spillere spiller i stedet for 2. runde d. 26/2. Til gengæld er der nu mulighed for at spille hængepartier både d. 29/1 og d. 19/2