Esbjerg Skakskole

Velkommen til ESS's hjemmeside.

NY! 6. april 2012

Skoleskakstævne

Lørdag den 6. april stillede 28 håbefulde og skaksultne børn og unge op til et skoleskak-stævne, som Esbjerg Skakskole arrangerede.

Aldersmæssigt spændte spillerne fra 7 år til 18 år og alle blev delt ind i grupper efter alder. Dog var der også en begynderklasse for spillere, der er i gang med deres første skoleskak-sæson.

Esbjerg Skakskole stillede selv med 7 deltagere, men der var også spillere fra bl.a. Fredericia, Vorbasse, Årre og Ribe.

Efter ca. 5 timers intens kamp og mere end 100 partier kunne de 6 vindere kåres:

• Gruppe A: Simon Ladefoged, Ribe
  • Gruppe B: Jens Lunde, Vorbasse
  • Gruppe C: Bjørn H. Nielsen, Esbjerg
  • Gruppe D: Simon Rasmussen, Ribe
  • Gruppe E: Adesh Easan, Fredericia
  • Gruppe Begynder: Emil Tauman, Ribe

Tak for en god turnering. Vi glæder os til at byde jer velkommen igen i foråret 2014!

Torsten Lindestrøm og Steen Nielsen

25. november 2012

DM i skoleskak

DM i Skoleskak

Esbjerg Skakskole har haft 4 deltagere med til DM i skoleskak i denne weekend. Her mødes de bedste skoleskakspillere fra hele landet, så der var ingen "nemme" kampe. De 4 deltagere fra skakskolen klarede sig alle godt og resultaterne blev efter 8 runder (9 i grp. F):

• A-gruppen (17-20 år): Christoffer Vinther blev nr. 15 af 23 med 4 points.
  • D-gruppen (11-12 år): Bjørn H. Nielsen blev nr. 15 af 48 med 5 points.
  • E-gruppen (9-10 år): Rasmus K. Hansen blev nr. 33 af 42 med 3 points.
  • F-gruppen (u. 9 år): Marie Nielsen blev nr. 23 af 48 med 4½ points.

Se yderligere omtale hos DSS.

Fredag d. 20. april 2012

NM for piger

Amalie har deltaget i Pige NM i Stavanger.
Se resultaterne og referat.

Lørdag d. 14. april 2012

Skoleskakstævne

100 spil skak på 5 timer!

Lørdag den 14. april arrangerede Esbjerg Skakskole en skoleskakturnering i Fritidshuset. 24 spillere mødte op og de fik på 5 timer spillet 100 partier. Ind imellem blev der tid til at spise lasagne, frugt og hjemmebagt kage!

Der var deltagere fra Årre skole, Vestervangskolen i Esbjerg, Esbjerg Realskole, Vorbasse skole, Ribe Skakskole og Esbjerg Skakskole. En enkelt deltager kom endda helt fra København. Ældste deltager var 17 år og yngste var 7 år.

Præmietagerne i de 3 aldersgrupper: Simon Ladefoged, Ribe Skakskole, Bjørn H. Nielsen, Esbjerg Skakskole, Line Klausen, Esbjerg Skakskole, Jonas Hoff Moesgaard, Vorbasse skole, Christian Storm Hansen, Nørremarksskolen i Ribe, Rasmus K. Hansen, Vestervangskolen, Marie H. Nielsen, Esbjerg Realskole, Esben Guldbjerg Nielsen, Årre skole, Belma Duzel, Esbjerg Skakskole og Hana Duzel, Esbjerg Skakskole.

Torsten Lindestrøm

Søndag d. 11. marts 2012

DM for piger

Det lykkedes ikke for Amalie at genvinde Pige-DM, men det blev til sølvmedaljer til hende i A-gruppen og til Marie Hebsgaard Nielsen i F-gruppen.
Se Hjemmesiden.

...tidligere nyheder er flyttet til Arkivet.