19. februar 2021

ESF på nettet

Under de fortsatte coronarestriktioner kan klubben, som en delvis erstatning, tilbyde skak på nettet:

Under ledelse af Bent Radoor afholdes hver tirsdag kl. 19 en aktivitet på Lichess. For tiden spiller vi 5 runder Schweizer 5+3 med ca. 10 deltagere pr. aften.

Hvis du har mere tid og lyst, spiller vi en holdkamp på Lichess lørdag 20/2 kl. 12.
Der spilles 3+2, ialt 90 minutter.
Vi stiller med alle interesserede.
Frem, Fredericia, Evans og Præstø stiller også hold.
Tilmelding via turneringer under Esbjerg Skakforening på Lichess eller dette link.

Nye deltagere skal oprette en bruger på Lichess og anmode om optagelse i "Esbjerg Skakforening"

Tilmeld dig også gerne den lukkede gruppe "Esbjerg Skakforening" på Facebook. Her vil der være omtale af kommende arrangementer.

21. januar 2021

Aflysninger m.v.

Som, der blev spekuleret i her på siden for en uges tid siden, er hele divisionsturneringen nu officielt aflyst.

Se omtalen på DSUs hjemmeside.

15. januar 2021

Virtuel skak i ESF

Klubben er desværre midlertidigt nedlukket, men vil prøve at samle medlemmerne til skak på nettet.

Start på Facebook i gruppen "Esbjerg Skakforening". Kun nuværende og tidligere medlemmer i Varde Skakklub, Jerne Skakklub og Esbjerg Skakforening lukkes ind. Selve spillet foregår på Lichess, hvor man skal oprette sig som bruger.

Planen er at veksle mellem lynskak (5+3) og simultanskak

15. januar 2021

Aflysninger forts.

Med forlængelserne af restriktionerne er denne sæsons holdturnering i Sydjysk Hovedkreds endegyldigt blevet aflyst. Det samme gælder SydGrandPrix serien. Se mere her.

Divisionskak programsat til d. 23. og 24. januar er udsat. Den 7. februar bliver man også nødt til at udsætte, da restriktionerne omfatter dagen. Spørgsmålet er om denne sæsons divisionsskak ikke også bliver helt aflyst? Dette afgøres i den nærmeste fremtid. Se mere her.

Eftersom restriktionerne nu er udvidet indtil 7. februar, kan evt. samling i klubben og opstart af klubturnering tidligst ske d. 9. februar, men der gælder formentlig fortsat visse restriktioner til den tid, så et mere realistisk bud vil sikkert være engang efter venterferien.

5. januar 2021

Aflysninger m.v.

Divisionskampen d. 10. januar er nu officielt aflyst (udsat). Se her.
4-mandshold kampen d. 12. januar lider samme skæbne. Se her.

I det hele taget ser det sort ud pt. med hensyn til opstart her efter nytår. Al indendørs sport er lukket ned - foreløbigt til d. 17. januar, men restriktionerne, som blev yderligere strammet i dag, må forventes, at blive forlænget derefter. Hvornår det bliver muligt at genoptage skakken, står således hen i det uvisse.